Winkelmandje

Kraamhouders regelement

Dickens kerstmarkt Buitenpost (6 december 2025)

1. De kerstmarkt wordt georganiseerd door de stichting kerstmarkt Buitenpost. Alle deelnemers dienen zich te houden aan de regels en bepalingen van de organisatie.

2. Het verkopen van etenswaar is alleen in overleg met de organisatie mogelijk.

3. Aanmelden voor standhouders kan tot 22 november via de website www.kerstmarktbuitenpost.nl

4. In de deelnameprijs is inbegrepen: de huur van een overdekte marktkraam van 4 x 2 meter en standplaats, de bezorgkosten van de marktkraam, de muzikale omlijsting van de markt, attracties, landelijke promotie/ publiciteit en persberichten.

4a. Een marktkraam, gehuurd voor de kerstmarkt, bestaat enkel en alleen uit:
– 2 staanders
– 1 schraag/bok
– 1 balk/legger
– 1 zeil met daaraan vast twee balken
– 3 planken
Wij leveren geen extra zeilen, haringen, spanbanden, die moeten zelf meegebracht worden (indien nodig).

5. Bij annulering en bij het niet verschijnen op de markt worden er géén gelden gerestitueerd.

6. De standplaatsen worden toegewezen door de organisatie. De stand of kraam mag niet worden verplaatst zonder toestemming van de organisatie, noch mag er onderling van standplaats gewisseld worden, alleen in overleg met de organisatie.

7. De inrichting en toegang tot uw marktkraam is op zaterdag 6 december 2025 mogelijk vanaf 10.00 uur. De inrichting van uw marktkraam moet uiterlijk om 12:30 klaar zijn. Eerder komen heeft geen zin, we zijn dan nog aan het opbouwen. Na 13.00 (zat) kan niemand het terrein meer op. De afbouw van de kramen is mogelijk direct na het einde van de kerstmarkt, dit is vanaf 19.00 uur. Het is niet toegestaan de kraam vroegtijdig in te richten of op te breken. Tussen de aanvang van de markt en de afbouw van de kramen is verkeer niet mogelijk. Het is niet mogelijk je auto of aanhanger achter of bij de kraam te parkeren. Bij het laden en lossen dien je je auto dusdanig te parkeren dat overige auto’s vrije doorgang hebben. Vanaf 13.00 (zat) / moeten alle auto’s van het terrein af zijn.

8. Bij alle voorkomende problemen, klachten en/of calamiteiten dienen de kraamhouders zich uitsluitend tot de organisatie te wenden. Aanwijzingen van politie, brandweer, organisatie en medewerkers van de kerstmarktcommissie dienen stipt opgevolgd te worden.

9. Iedere deelnemer is zelf verantwoordelijk voor de schade die hij/zij aanricht aan derden, de gehuurde stand en aan het materiaal van de organisatie. Bij eventuele schade zal de rekening bezorgd worden bij de schademaker. Door de organisatie is wel een evenementenverzekering afgesloten.

10. Iedere deelnemer neemt deel voor eigen risico en verantwoordelijkheid.

11. Iedere deelnemer is verplicht zijn standplaats op te ruimen.
12. Iedere deelnemer met dranken of voeding moet ervoor zorgen dat bij de start van de kerstmarkt er tenminste 1 vuilniszak/bak bij zijn standplaats staat. Tevens dient de standhouder van etenswaren zich te houden aan de voorschriften van de Keuringsdienst van Waren en Brandweer. Als er met vuur of gas wordt gewerkt, is een zelf meegenomen brandblusser verplicht.

13. Deelnemers zorgen zelf voor materialen om de kraam af te dichten / te verankeren tegen wind, sneeuw en/of regen. Wij adviseren om voldoende klemmen, ankers en touw mee te nemen.

14. Deelnemers worden verzocht hun kraam in kerstsfeer aan te kleden.

15. De organisatie is op geen enkele wijze aansprakelijk te stellen voor wat voor schade ook geleden is door deelname aan en/of eventuele wijziging en/of afgelasting van de kerstmarkt.

16. Wanneer het evenement wegens onvoorziene omstandigheden geannuleerd dient te worden zijn de gemaakte onkosten niet te verhalen bij de Stichting Kerstmarkt Buitenpost

17. Bij het niet voldoen aan bovenvermelde voorwaarden behoudt de organisatie zich het recht voor diegene te verwijderen van de markt.

18. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de organisatie.

Bijzondere bepalingen
– De bezoeker is verplicht de voorschriften en aanwijzingen van of namens de organisatie, brandweer, beveiliging of andere functionarissen, belast met het handhaven van orde en veiligheid, op te volgen.
– De bezoeker houdt zich aan de instructies die voorafgaand aan of tijdens het evenement worden gecommuniceerd.
– Parkeren is toegestaan op meerdere locaties in Buitenpost.
– Door bezoekers, deelnemers, pers en fotografen van de organisatie worden foto’s en video’s gemaakt. Als bezoeker van het evenement kan het zijn dat je bewust of onbewust gefotografeerd of gefilmd wordt. Daar ga je mee akkoord op het moment dat je als bezoeker het evenement binnen wandelt.
– De foto’s en video’s die worden gemaakt tijdens het evenement mogen vrij worden gebruikt door de organisatie en derden.
– Er wordt op geen enkele wijze een vergoeding gegeven aan de personen die op de foto of video staan.
– De organisatie verstrekt geen foto’s of videomateriaal aan bezoekers.